Nová informatika a digitální kompetence

Malé revize pro základní vzdělávání v oblasti ICT

Řada základních škol s novou informatikou už začala, k povinnému zahájení výuky zbývá rok. Učitelé a ředitelé mají několik možností podpory.

Školní rok 2022/23 přináší základním školám poslední možnost přípravy na výuku na prvním stupni podle revidovaného Rámcového vzdělávacího programu v informatické oblasti. Zhruba 57 % základních škol a gymnázií zahájilo výuku podle revidovaných Rámcových vzdělávacích programů.

Revize ICT na základních školách jsou již v plném proudu a zájem o jejich podporu stále roste

Téměř 600 základních škol zahájilo v září letošního roku výuku v souladu s upraveným Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci podpory NPI mají školy možnost čerpat širokou škálu webinářů, workshopů a konzultací spojených se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí do výuky.

Odborná veřejnost má možnost vyjádřit se ke změnám ICT revize pro gymnázia

MŠMT připravilo návrh změn rámcových vzdělávacích programů (RVP) pro gymnázia. Odborná veřejnost má možnost se k návrhu vyjádřit v rámci veřejné konzultace. K tomu slouží formulář na stránkách revize.edu.cz

Více než 780 škol zavede od září novou informatiku

Základní školy se připravují na přechod na upravený Rámcový vzdělávací program, který mění výuku informatiky a zavádí digitální kompetence do všech předmětů. Ačkoli nemusí nové kroky zakomponovat ihned, 787 škol se rozhodlo ke změnám přihlásit již od 1. září 2021. Vychází to z dat Národního pedagogického institutu ČR, který školám nabízí při zavádění změn podporu.

Školy se chystají na zavádění nové informatiky. Dostanou startovací balíček

Národní pedagogický institut ČR spouští projekt podpory školám, které chtějí začít vyučovat novou informatiku a zavádět do výuky digitální kompetence již v první vlně, tedy od 1. září 2021. Startovací balíček podpory, který nabízí školám, zahrnuje webináře, workshopy a konzultace. První webináře se uskuteční už v březnu.

Press rozhovor: Podpora nové informatiky jde správným směrem

Rozhovor s krajským ICT metodikem projektu SYPO a učitelem ze ZŠ Lesní v Liberci Tomášem Řebíčkem