digitální dovednosti
Jaké jsou dovednosti českých dospělých? Zjistíme to díky mezinárodnímu výzkumu PIAAC
V České republice proběhl mezinárodní výzkum dovedností dospělých PIAAC. Cílem tohoto unikátního výzkumu bylo zjistit, jak jsou dospělí ve věku 16 až 65 let připraveni na výzvy současné doby na pracovním trhu, ale i v občanském a osobním životě.
NPI ČR vydal doporučení školám, jak pracovat s umělou inteligencí
Připravte se na to, že tu s námi umělá inteligence (AI) už zůstane, zjišťujte pomocí vlastních experimentů, s čím vám může AI pomoci pro větší efektivitu učení, zapojte do rozhodování o AI učitele i žáky. To jsou příklady doporučení, které NPI ČR vydal k novému školnímu roku.
NPI ČR rozšiřuje konzultační podporu škol při zavádění digitálních změn do výuky
Rozvíjet digitální kompetence žáků a zavést předmět informatika do výuky na 1. stupni mají všechny základní školy od září 2023, o rok později na 2. stupni ZŠ. K dispozici k tomu získávají podporu Národního pedagogického institutu ČR, kterou školám zdarma poskytuje v rámci projektu Národní plán obnovy (NPO).