digitální gramotnost

Koncept digitálního wellbeingu - spolupráce NPI ČR a Partnerství pro vzdělávání 2030

Propojit klíčové experty a expertky a nasměrovat jejich úsilí k hledání cesty, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí. To je cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a Národního pedagogický institutu ČR (NPI), která byla tento týden zahájena prvním setkáním pracovní skupiny složené ze zástupců státní správy, akademických institucí a neziskových organizací. 

Každý učitel může mít svého virtuálního asistenta. NPI ČR vydalo letáky s návody pro pedagogy, jak na umělou inteligenci ve škole

Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) vydal před začátkem nového školního roku tři materiály s doporučeními, jak AI ve výuce a běžném školním provozu využívat. Radí například, aby si z ní učitelé udělali virtuálního kolegu. Formou častých otázek a odpovědí pokrývají vedle virtuálního asistenta také témata umělá inteligence a právo a AI ve výuce.

Tisková zpráva Mensa ČR: Jaká je budoucnost českého vzdělávání? Odpoví chystaná březnová konference

Mensa Česko, Svět vzdělání a Národní pedagogický institut České republiky připravily konferenci pro učitele s názvem „Vzdělání pro budoucnost“. Akce je určená pedagogům všech stupňů škol, představitelům měst a krajů, ministerstva školství a školní inspekce, odborné veřejnosti i rodičům, kteří mají zájem o nejnovější trendy a inovace ve vzdělávání.