Press centrum Národního pedagogického institutu ČR
Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.
Nejnovější tiskové materiály
MŠMT schválilo revidované RVP
MŠMT schválilo revidované RVP Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo dne 30. prosince 2024 revidované Rámcové vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a základní vzdělávání (RVP ZV). Tyto dokumenty jsou zásadním krokem ke zkvalitnění vzdělávání a reflektují aktuální trendy a potřeby ve školní praxi.
Známe první výsledky z Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC
OECD zveřejnila výsledky z 2. cyklu Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies), kterého se v letech 2022 až 2023 zúčastnilo 31 zemí. Výzkum PIAAC poskytuje jedinečné poznatky o úrovni dovedností dospělých ve čtenářské gramotnosti, v numerické gramotnosti a v adaptivním řešení problémů.
NPI připravuje inovaci oborové soustavy: Směrem k větší flexibilitě, prostupnosti ve vzdělávání a propojení s praxí
Národní pedagogický institut (NPI) ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a dalšími klíčovými partnery připravil návrh inovace oborové soustavy (IOS). Tato inovace reaguje na dynamické změny na trhu práce a nové společenské výzvy spojené se středoškolským vzděláváním.
Konference Euroguidance 2024: „Cesty ke spolupráci“ - celkem šest projektů získalo Národní cenu kariérového poradenství
Národní cena kariérového poradenství, kterou pořádá Centrum Euroguidance a Národní pedagogický institut ČR (NPI) našla své vítěze. V rámci tradiční konference Euroguidance – letos s podtitulem „Cesty ke spolupráci“ – proběhlo předání cen vítězům soutěže Národní ceny kariérového poradenství. Do soutěže se přihlásilo celkem 29 příspěvků.
NPI ČR nabídne školám rozsáhlou metodickou podporu při zavádění nových vzdělávacích programů
V souvislosti se zaváděním revidovaných rámcových vzdělávacích programů (RVP) přichází Národní pedagogický institut České republiky (NPI) s širokou nabídkou metodické podpory pro školy a jejich vedení.
Konference "PROPojení ředitelů 2024": Jak moc důležitá je role školy pro žáky se sociálním znevýhodněním?
Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání ředitelů a vedoucích pracovníků škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo téměř 300 ředitelů a zástupců vedení škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP).