Podpora vedení škol
Dobrou školu dělá dobré vedení.
Uvědomujeme si důležitost, ale také náročnost práce ředitelů a ředitelek škol. A chceme jim být důvěryhodným partnerem. Proto nabízíme ucelenou a kvalitní podporu pro rozvoj jejich kompetencí. Pedagogický leadership, ředitel-vizionář/ředitelka-vizionářka, vztah ředitele a zřizovatele jsou témata, která si zaslouží mediální pozornost.
Máte zájem vědět víc?
Pokud Vás téma vedení školy zajímá a chtěli byste o něm psát, podívejte se na web Vedeme školu nebo prolistujte náš časopis EduRevue.
Informace o naší nabídce vzdělávání:
Kvalifikační studium Lídr školy
Kvalifikační studium Ředitel manažer
Webové stránky
Konference Euroguidance 2024: „Cesty ke spolupráci“ - celkem šest projektů získalo Národní cenu kariérového poradenství
Národní cena kariérového poradenství, kterou pořádá Centrum Euroguidance a Národní pedagogický institut ČR (NPI) našla své vítěze. V rámci tradiční konference Euroguidance – letos s podtitulem „Cesty ke spolupráci“ – proběhlo předání cen vítězům soutěže Národní ceny kariérového poradenství. Do soutěže se přihlásilo celkem 29 příspěvků.
NPI ČR nabídne školám rozsáhlou metodickou podporu při zavádění nových vzdělávacích programů
V souvislosti se zaváděním revidovaných rámcových vzdělávacích programů (RVP) přichází Národní pedagogický institut České republiky (NPI) s širokou nabídkou metodické podpory pro školy a jejich vedení.
Konference "PROPojení ředitelů 2024": Jak moc důležitá je role školy pro žáky se sociálním znevýhodněním?
Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání ředitelů a vedoucích pracovníků škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo téměř 300 ředitelů a zástupců vedení škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP).
Průzkum NPI ČR: Sebehodnocení učitelů ukazuje na silné i slabé stránky rozvoje českého školství
Učitelé a učitelky v České republice hodnotí své profesní kompetence převážně pozitivně, přičemž prostor pro zlepšení vidí zejména ve spolupráci s kolegy a efektivní práci s chybou ve výuce, ze strany vedení škol by uvítali podporu budování prostředí otevřeného inovacím. To jsou některé závěry průzkumu, který realizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI) od května do června 2024.
Instituce spojují síly pro rovný přístup a kvalitní vzdělávání
Ministerstvo pro místní rozvoj se připojilo k Memorandu o spolupráci v ukončování etnické segregaci ve školství, které na jaře tohoto roku podepsali zástupci MŠMT, Národního pedagogického institutu a výzkumné organizace PAQ Research. Tato iniciativa je zásadní pro zlepšení podmínek romských žáků v takzvaných segregovaných školách tak, aby se všem dětem dostávalo rovného přístupu ke vzdělávání.
Koncept digitálního wellbeingu - spolupráce NPI ČR a Partnerství pro vzdělávání 2030
Propojit klíčové experty a expertky a nasměrovat jejich úsilí k hledání cesty, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí. To je cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a Národního pedagogický institutu ČR (NPI), která byla tento týden zahájena prvním setkáním pracovní skupiny složené ze zástupců státní správy, akademických institucí a neziskových organizací.
Videa
Záznam tiskové konference: Lídr školy – nové kvalifikační studium pro ředitele škol
Reportáž: Z ředitele lídrem školy (ZŠ a MŠ v Nebušicích), 31. 3. 2022
Reportáž: Lídr školy – vizionář a nositel inspirace (ZŠ Dolní Měcholupy), 29. 4. 2022
Reportáž: Jaký je rozdíl mezi ředitelem a lídrem (Lauderovy školy)