Digitalizace ve vzdělávání

Jak skrze technologie připravujeme děti na svět budoucnosti.

Co je digitalizace ve vzdělávání?

Digitalizace vzdělávání je proces, při kterém dochází ke zlepšení vzdělávání díky využívání digitálních technologií a informačních systémů. Zahrnuje škálu různých aktivit od vybavení škol až po rozvoj digitálních kompetencí učitelů a žáků.

Technologie dlouhodobě a zásadním způsobem zasahují do pedagogického procesu, mění pedagogické metody a přístupy, ale i cíle vzdělávání.

Chcete vědět víc?

Přečtěte si rozhovor s O. Neumajerem - vedoucím samostatného oddělení digitalizace ve vzdělávání NPI ČR - ZDE

Proč potřebujeme změnu výuky?

Webové stránky

O revizích vzdělávání v oblasti ICT: https://digitalizace.rvp.cz/rozcestnik
školy i veřejnost: https://rozcestnik.rvp.cz/digitalizace
gymnázia: https://digitalizace.rvp.cz/g
odborné školy: https://digitalizace.rvp.cz/sov
základní školy: https://digitalizace.rvp.cz/

Materiály ke stažení a podcasty k poslechu 
 

Jak měnit školu pro digitální svět? - Více zde

Jak na AI ve škole. Doporučení pro využívání umělé inteligence na ZŠ a SŠ: https://digitalizace.rvp.cz/ke-stazeni#ai

Podcasty o cestě škol k digitálnímu vzdělávání, kyberbezpečnosti a wellbeingu - Najdete zde

Abeceda kyberbezpečnosti: https://digitalizace.rvp.cz/files/abeceda-kyberbezpecnosti-web.pdf

Časté dotazy a odpovědi k umělé inteligenci: AI a právo, AI jako asistent učitele, AI ve výuce: https://digitalizace.rvp.cz/faq-umela-inteligence

Na koho se obrátit

Radek Melichar, tiskový mluvčí NPI ČR

+420 725 890 501
radek.melichar@npi.cz  

Tiskové materiály

Národní pedagogický institut podepsal memorandum o spolupráci s organizací AI dětem

NPI ČR formálně stvrdil své strategické partnerství s organizací AI dětem v oblasti zavádění umělé inteligence do vzdělávání.

DigiSeč 2024: Digitalizace zásadně promění trh práce a české školství s ní musí držet krok

Další rozvoj digitálních technologií včetně dynamického “nástupu” umělé inteligence výrazně ovlivní náplň naší práce a podobu většiny profesí, ale zásadně promění celý systém vzdělávání. Shodli se na tom řečníci na tradiční konferenci “DigiSeč” věnované digitálním technologiím ve výuce, letos s podtitulem “Změny na trhu práce aneb Víme, co všechno neumíme?”.

V éře boomu umělé inteligence by učitelé a učitelky měli dokázat naučit víc než stroje

Role učitelů je nezastupitelná, a to zejména v tom, že pomáhají žákům vyznat se v obrovském množství zdrojů informací v online prostředí. Národní pedagogický institut České republiky (NPI) vydal publikaci Bořivoje Brdičky s názvem Pedagogika nejistoty v éře AI, jejíž moto je „Ten učitel, který nedokáže naučit víc, než stroj, má být nahrazen a nahrazen bude“.

Koncept digitálního wellbeingu - spolupráce NPI ČR a Partnerství pro vzdělávání 2030

Propojit klíčové experty a expertky a nasměrovat jejich úsilí k hledání cesty, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí. To je cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a Národního pedagogický institutu ČR (NPI), která byla tento týden zahájena prvním setkáním pracovní skupiny složené ze zástupců státní správy, akademických institucí a neziskových organizací. 

Každý učitel může mít svého virtuálního asistenta. NPI ČR vydalo letáky s návody pro pedagogy, jak na umělou inteligenci ve škole

Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) vydal před začátkem nového školního roku tři materiály s doporučeními, jak AI ve výuce a běžném školním provozu využívat. Radí například, aby si z ní učitelé udělali virtuálního kolegu. Formou častých otázek a odpovědí pokrývají vedle virtuálního asistenta také témata umělá inteligence a právo a AI ve výuce.

Ve finále prestižní SOČky porotci opět vyberou nejlepší středoškolské práce

Finálová Celostátní přehlídka a vyhodnocení nejlepších středoškolských prací v rámci soutěže Středoškolské odborné činnosti (SOČ) proběhne ve dnech 21. – 23. června v Pardubicích.