Press centrum Národního pedagogického institutu ČR

Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.

Nejnovější tiskové materiály

Tiskové zprávy k Veřejné konzultaci rámcových vzdělávacích programů naleznete zde.

Známe první výsledky z Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC

OECD zveřejnila výsledky z 2. cyklu Mezinárodního výzkumu dospělých PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies), kterého se v letech 2022 až 2023 zúčastnilo 31 zemí. Výzkum PIAAC poskytuje jedinečné poznatky o úrovni dovedností dospělých ve čtenářské gramotnosti, v numerické gramotnosti a v adaptivním řešení problémů.

NPI připravuje inovaci oborové soustavy: Směrem k větší flexibilitě, prostupnosti ve vzdělávání a propojení s praxí

Národní pedagogický institut (NPI) ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a dalšími klíčovými partnery připravil návrh inovace oborové soustavy (IOS). Tato inovace reaguje na dynamické změny na trhu práce a nové společenské výzvy spojené se středoškolským vzděláváním.

Konference Euroguidance 2024: „Cesty ke spolupráci“ - celkem šest projektů získalo Národní cenu kariérového poradenství

Národní cena kariérového poradenství, kterou pořádá Centrum Euroguidance a Národní pedagogický institut ČR (NPI) našla své vítěze. V rámci tradiční konference Euroguidance – letos s podtitulem „Cesty ke spolupráci“ – proběhlo předání cen vítězům soutěže Národní ceny kariérového poradenství. Do soutěže se přihlásilo celkem 29 příspěvků.

NPI ČR nabídne školám rozsáhlou metodickou podporu při zavádění nových vzdělávacích programů

V souvislosti se zaváděním revidovaných rámcových vzdělávacích programů (RVP) přichází Národní pedagogický institut České republiky (NPI) s širokou nabídkou metodické podpory pro školy a jejich vedení.

Konference "PROPojení ředitelů 2024": Jak moc důležitá je role školy pro žáky se sociálním znevýhodněním?

Sociální role školy byla hlavním tématem druhého ročníku celostátního „peer to peer“ setkání ředitelů a vedoucích pracovníků škol, které pod názvem „PROPojení ředitelů“ organizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI). Setkání se zúčastnilo téměř 300 ředitelů a zástupců vedení škol ze sociálně znevýhodněných oblastí, zapojených do projektu Podpora rovných příležitostí (PROP).

Průzkum NPI ČR: Sebehodnocení učitelů ukazuje na silné i slabé stránky rozvoje českého školství

Učitelé a učitelky v České republice hodnotí své profesní kompetence převážně pozitivně, přičemž prostor pro zlepšení vidí zejména ve spolupráci s kolegy a efektivní práci s chybou ve výuce, ze strany vedení škol by uvítali podporu budování prostředí otevřeného inovacím. To jsou některé závěry průzkumu, který realizoval Národní pedagogický institut ČR (NPI) od května do června 2024.