Press centrum Národního pedagogického institutu ČR

Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.

Nejnovější tiskové materiály

Tiskové zprávy k Veřejné konzultaci rámcových vzdělávacích programů naleznete zde.

Představení závěrů veřejné diskuze k Hlavním směrům revize RVP ZV

Svět se dynamicky vyvíjí a chceme pro naše děti školu, která je připravuje ne na minulost, ale na budoucnost. Školu, která neklade důraz na biflování stohů dat, ale rozvíjí v žácích dovednosti a kompetence.

Vypravili jsme se do škol, které doučují navzdory epidemické situaci

Školy mají plné ruce práce se zvládáním hybridní výuky, kterou přinesla další vlna covidové pandemie. Přestože se personální a časové možnosti mnohdy zhoršují, pokračuje ve školách doplňkový vzdělávací program pro rozšíření nejen znalostí žáků známý pod názvem Národní plán doučování, nyní v rámci Národního plánu obnovy.

Expertní panel Hlavních směrů revize RVP ZV zpracuje připomínky odborné veřejnosti i učitelů po sérii workshopů

Série workshopů k Hlavním směrům revize RVP ZV, které uspořádal expertní panel v průběhu listopadu a prosince 2021, posunula diskuzi o budoucí podobě RVP ZV a celkově o vzdělávání na základních školách.

Revize ICT na základních školách jsou již v plném proudu a zájem o jejich podporu stále roste

Téměř 600 základních škol zahájilo v září letošního roku výuku v souladu s upraveným Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci podpory NPI mají školy možnost čerpat širokou škálu webinářů, workshopů a konzultací spojených se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí do výuky.

Konference zahájila veřejnou diskuzi k Hlavním směrům revize RVP ZV

V úterý 19. října 2021 proběhla za účasti ministra školství Roberta Plagy konference zahajující veřejnou diskusi k Hlavním směrům revize RVP ZV.

Jak vyučovat moderní dějiny? Učitele inspiruje projekt Dějepis+

Spolu se začátkem nového školního roku bylo zahájeno pokusné ověřování projektu Dějepis+. Pro školní rok 2021/22 se zatím zapojilo 251 učitelů dějepisu, z toho 41 v rolích lokálních koordinátorů – vedoucích učících se komunit. Pedagogové se nyní budou vzájemně podporovat a předávat si zkušenosti, jak oživit výuku dějepisu a rozvíjet kritické myšlení dětí.