Podpora vedení škol

Dobrou školu dělá dobré vedení.

Uvědomujeme si důležitost, ale také náročnost práce ředitelů a ředitelek škol. A chceme jim být důvěryhodným partnerem. Proto nabízíme ucelenou a kvalitní podporu pro rozvoj jejich kompetencí. Pedagogický leadership, ředitel-vizionář/ředitelka-vizionářka, vztah ředitele a zřizovatele jsou témata, která si zaslouží mediální pozornost.


Máte zájem vědět víc?


Pokud Vás téma vedení školy zajímá a chtěli byste o něm psát, podívejte se na web Vedeme školu nebo prolistujte náš časopis EduRevue

Informace o naší nabídce vzdělávání: 

Kvalifikační studium Lídr školy


Kvalifikační studium Ředitel manažer

Na koho se obrátit

Radek Melichar, tiskový mluvčí NPI ČR

+420 725 890 501
radek.melichar@npi.cz  

Koncept digitálního wellbeingu - spolupráce NPI ČR a Partnerství pro vzdělávání 2030

Propojit klíčové experty a expertky a nasměrovat jejich úsilí k hledání cesty, jak zlepšit digitální wellbeing dětí ve školním prostředí. To je cílem spolupráce Partnerství pro vzdělávání 2030+ a Národního pedagogický institutu ČR (NPI), která byla tento týden zahájena prvním setkáním pracovní skupiny složené ze zástupců státní správy, akademických institucí a neziskových organizací. 

NPI ČR podepsal memorandum o spolupráci s organizací Elixír do škol, z. ú.

Ve finále prestižní SOČky porotci opět vyberou nejlepší středoškolské práce

Finálová Celostátní přehlídka a vyhodnocení nejlepších středoškolských prací v rámci soutěže Středoškolské odborné činnosti (SOČ) proběhne ve dnech 21. – 23. června v Pardubicích.

Jaká budoucnost čeká na formální a neformální vzdělávání? Odpoví plzeňská konference

Mezinárodní konference zaměřená na otázky perspektivy formálního a neformálního vzdělávání začíná ve středu 12. do čtvrtka 13. června v Plzni. Akci nabitou inspirativními workshopy a diskuzemi pořádá Plzeňský kraj a Středisko volného času Radovánek, za účasti MŠMT, Národního pedagogického institutu ČR (NPI ČR), ale také zahraničních řečníků a řady dalších renomovaných odborníků ve vzdělávání.

První ředitelé absolvovali program Lídra školy a ví, jak nastavovat vizi školy nebo sledovat dopad výuky na děti

Děti v českých školách se mohou těšit na 64 současných a budoucích ředitelských lídrů, kteří už ví, jak naplnit potenciál žáků a studentů. Právě totiž prošli 250hodinovým kvalifikačním kurzem a závěrečnými zkouškami pilotního běhu Lídra školy. Rozjezd programu iniciovalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, které ho realizuje spolu s Národním pedagogickým institutem ČR za podpory neziskové organizace Učitele naživo.

Do práce metodických kabinetů se od začátku roku zapojilo už téměř 700 učitelů

Od začátku roku 2024 proběhlo již více než 330 setkání územních metodických kabinetů, do kterých se zatím zapojilo přibližně 700 učitelů z různých škol. Ve 35 vybraných územích po celé ČR díky tomu vznikají učící se komunity.

Videa

Záznam tiskové konference: Lídr školy – nové kvalifikační studium pro ředitele škol

Reportáž: Z ředitele lídrem školy (ZŠ a MŠ v Nebušicích), 31. 3. 2022

Reportáž: Lídr školy – vizionář a nositel inspirace (ZŠ Dolní Měcholupy), 29. 4. 2022

Reportáž: Jaký je rozdíl mezi ředitelem a lídrem (Lauderovy školy)