Press centrum Národního pedagogického institutu ČR
Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.
Nejnovější tiskové materiály
Expertní panel Hlavních směrů revize RVP ZV zpracuje připomínky odborné veřejnosti i učitelů po sérii workshopů
Série workshopů k Hlavním směrům revize RVP ZV, které uspořádal expertní panel v průběhu listopadu a prosince 2021, posunula diskuzi o budoucí podobě RVP ZV a celkově o vzdělávání na základních školách.
Revize ICT na základních školách jsou již v plném proudu a zájem o jejich podporu stále roste
Téměř 600 základních škol zahájilo v září letošního roku výuku v souladu s upraveným Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci podpory NPI mají školy možnost čerpat širokou škálu webinářů, workshopů a konzultací spojených se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí do výuky.
Konference zahájila veřejnou diskuzi k Hlavním směrům revize RVP ZV
V úterý 19. října 2021 proběhla za účasti ministra školství Roberta Plagy konference zahajující veřejnou diskusi k Hlavním směrům revize RVP ZV.
Jak vyučovat moderní dějiny? Učitele inspiruje projekt Dějepis+
Spolu se začátkem nového školního roku bylo zahájeno pokusné ověřování projektu Dějepis+. Pro školní rok 2021/22 se zatím zapojilo 251 učitelů dějepisu, z toho 41 v rolích lokálních koordinátorů – vedoucích učících se komunit. Pedagogové se nyní budou vzájemně podporovat a předávat si zkušenosti, jak oživit výuku dějepisu a rozvíjet kritické myšlení dětí.
Stránky Národního plánu doučování nabízejí školám praktickou pomoc a sdílení dobré praxe. Za první tři týdny stránky přilákaly 15 tisíc návštěvníků
MŠMT ve spolupráci s NPI ČR a neziskovými organizacemi pokračuje v Národním plánu doučování. Jeho nový web za první tři týdny od spuštění čítá 15 tisíc návštěv.
Národní plán doučování pomůže zmírnit negativní dopady výpadku prezenční výuky
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem a neziskovými organizacemi spustilo Národní plán doučování. Smyslem Národního plánu doučování je také iniciovat širokou neformální platformu škol, externích doučovatelů (jednotlivci, neziskové a jiné organizace a instituce), kteří budou intenzivně spolupracovat na poskytování co nejefektivnější podpory ohroženým dětem.