Press centrum Národního pedagogického institutu ČR

Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.

Nejnovější tiskové materiály

Tiskové zprávy k Revizi rámcových vzdělávacích programů naleznete zde.

TZ MŠMT: MŠMT posiluje podporu ředitelů škol. Program KOMPAS je její klíčovou součástí

Jednou ze zásadních priorit Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy je posilování role ředitelů škol, proto spustilo novou etapu jejich podpory. NPI se na této podpoře aktivně podílí.

NPI startuje seriál podcastů na téma mediální výchovy

NPI spouští speciální sérii podcastů pod zavedenou značkou „Edurevue: Mezi námi“, tentokrát zaměřenou na zásadní téma dneška – mediální výchovu. Moderování se ujme Michal Kaderka, dlouholetý propagátor a učitel mediální výchovy, autor webu Svět médií, Info nebo vlastního podcastu „9 let natvrdo“.

NPI nově nabízí učitelům základních škol více než 300 konkrétních inspirativních příkladů pro výuku podle revidovaného RVP

NPI zveřejnil další významný nástroj metodické podpory pro učitele a učitelky základních škol. V rámci digitálního informačního systému pro tvorbu a publikaci Rámcových vzdělávacích programů (IS RVP) nově zpřístupnil více než 300 konkrétních ilustrativních příkladů pro 1. a 2. stupeň základních škol.

Časopis EduRevue zabodoval v prestižní soutěži Zlatý středník

Magazín moderního vzdělávání EduRevue, který vydává NPI ČR uspěl v prestižní česko-slovenské soutěži Zlatý středník. Nejvyšší ocenění si odnesl v kategorii Externí tištěný časopis a noviny. Odborná porota ocenila jeho kvalitu také v kategorii Veřejný sektor a politická komunikace, kde skončil na třetím místě.

NPI ČR představuje nový digitální nástroj pro práci s RVP a tvorbu školních vzdělávacích programů

NPI ČR představil odborné veřejnosti nový informační systém pro tvorbu a publikaci RVP (IS RVP). Jedná se plně digitalizovaný systém, který přináší otevřená data nebo API rozhraní a mění tak způsob práce s dokumenty RVP. NPI tím nabízí nové možnosti pro vývojáře a dodavatele školních informačních systémů.

Jak učit a hodnotit žáky v době umělé inteligence? NPI přináší školám praktický návod

NPI ve spolupráci s iniciativou AI dětem přichází s novým metodickým materiálem, který učitelům a učitelkám pomůže na tuto situaci reagovat. Pod názvem „Jak učit a hodnotit v době AI“ vznikl přehledný a praktický průvodce zejména pro pedagogy 2. stupně ZŠ a SŠ, který nabízí konkrétní postupy, jak AI začlenit do výuky i hodnocení.