Digitalizace ve vzdělávání

Jak skrze technologie připravujeme děti na svět budoucnosti.

Co je digitalizace ve vzdělávání?

Digitalizace vzdělávání je proces, při kterém dochází ke zlepšení vzdělávání díky využívání digitálních technologií a informačních systémů. Zahrnuje škálu různých aktivit od vybavení škol až po rozvoj digitálních kompetencí učitelů a žáků.

Technologie dlouhodobě a zásadním způsobem zasahují do pedagogického procesu, mění pedagogické metody a přístupy, ale i cíle vzdělávání.

Chcete vědět víc?

Přečtěte si rozhovor s O. Neumajerem - vedoucím samostatného oddělení digitalizace ve vzdělávání NPI ČR - ZDE

Proč potřebujeme změnu výuky?

Webové stránky

O revizích vzdělávání v oblasti ICT: https://digitalizace.rvp.cz/rozcestnik
školy i veřejnost: https://rozcestnik.rvp.cz/digitalizace
gymnázia: https://digitalizace.rvp.cz/g
odborné školy: https://digitalizace.rvp.cz/sov
základní školy: https://digitalizace.rvp.cz/

Materiály ke stažení a podcasty k poslechu 
 

Jak měnit školu pro digitální svět? - Více zde

Jak na AI ve škole. Doporučení pro využívání umělé inteligence na ZŠ a SŠ: https://digitalizace.rvp.cz/ke-stazeni#ai

Podcasty o cestě škol k digitálnímu vzdělávání, kyberbezpečnosti a wellbeingu - Najdete zde

Abeceda kyberbezpečnosti: https://digitalizace.rvp.cz/files/abeceda-kyberbezpecnosti-web.pdf

Časté dotazy a odpovědi k umělé inteligenci: AI a právo, AI jako asistent učitele, AI ve výuce: https://digitalizace.rvp.cz/faq-umela-inteligence

Na koho se obrátit

Radek Melichar, tiskový mluvčí NPI ČR

+420 725 890 501
radek.melichar@npi.cz  

Tiskové materiály

Ve finále prestižní SOČky porotci opět vyberou nejlepší středoškolské práce

Finálová Celostátní přehlídka a vyhodnocení nejlepších středoškolských prací v rámci soutěže Středoškolské odborné činnosti (SOČ) proběhne ve dnech 21. – 23. června v Pardubicích.

Upravené školní vzdělávací programy i moderně vybavené počítačové učebny. Většina škol hlásí, že je na revize ICT připravena

Národní pedagogický institut ČR stojí za úpravou výuky ICT. Z šetření, které institut mezi základními školami a gymnázii zpracoval, vyplývá, že je většina škol personálně i vybavením připravena vyučovat podle aktualizovaného RVP.

Informační gramotnost je branná výchova 21. století

Informační gramotnost patří mezi základní stavební kameny dnešní společnosti, shodli se hlavní řečníci konference DigiSeč určené učitelům a ředitelům škol, která se konala již pojedenácté.

NPI ČR vydal doporučení školám, jak pracovat s umělou inteligencí

Připravte se na to, že tu s námi umělá inteligence (AI) už zůstane, zjišťujte pomocí vlastních experimentů, s čím vám může AI pomoci pro větší efektivitu učení, zapojte do rozhodování o AI učitele i žáky. To jsou příklady doporučení, které NPI ČR vydal k novému školnímu roku.

NPI ČR rozšiřuje konzultační podporu škol při zavádění digitálních změn do výuky

Rozvíjet digitální kompetence žáků a zavést předmět informatika do výuky na 1. stupni mají všechny základní školy od září 2023, o rok později na 2. stupni ZŠ. K dispozici k tomu získávají podporu Národního pedagogického institutu ČR, kterou školám zdarma poskytuje v rámci projektu Národní plán obnovy (NPO).

NPI ČR nabízí školám pomoc při úpravách školních vzdělávacích programů

Školy, které se připravují na úpravy školních vzdělávacích programů v digitální oblasti, mohou zdarma využívat individuální konzultace s odborníky Národního pedagogického institutu České republiky. Konzultant se ve vyhrazeném čase věnuje výhradně objednanému řediteli či jinému pedagogickému pracovníkovi z konkrétní školy.