Digitalizace ve vzdělávání

Jak skrze technologie připravujeme děti na svět budoucnosti.

Co je digitalizace ve vzdělávání?

Digitalizace vzdělávání je proces, při kterém dochází ke zlepšení vzdělávání díky využívání digitálních technologií a informačních systémů. Zahrnuje škálu různých aktivit od vybavení škol až po rozvoj digitálních kompetencí učitelů a žáků.

Technologie dlouhodobě a zásadním způsobem zasahují do pedagogického procesu, mění pedagogické metody a přístupy, ale i cíle vzdělávání.

Chcete vědět víc?

Přečtěte si rozhovor s O. Neumajerem - vedoucím samostatného oddělení digitalizace ve vzdělávání NPI ČR - ZDE

Proč potřebujeme změnu výuky?

Webové stránky

O revizích vzdělávání v oblasti ICT: https://digitalizace.rvp.cz/rozcestnik
školy i veřejnost: https://rozcestnik.rvp.cz/digitalizace
gymnázia: https://digitalizace.rvp.cz/g
odborné školy: https://digitalizace.rvp.cz/sov
základní školy: https://digitalizace.rvp.cz/

Materiály ke stažení a podcasty k poslechu 
 

Jak měnit školu pro digitální svět? - Více zde

Jak na AI ve škole. Doporučení pro využívání umělé inteligence na ZŠ a SŠ: https://digitalizace.rvp.cz/ke-stazeni#ai

Podcasty o cestě škol k digitálnímu vzdělávání, kyberbezpečnosti a wellbeingu - Najdete zde

Abeceda kyberbezpečnosti: https://digitalizace.rvp.cz/files/abeceda-kyberbezpecnosti-web.pdf

Časté dotazy a odpovědi k umělé inteligenci: AI a právo, AI jako asistent učitele, AI ve výuce: https://digitalizace.rvp.cz/faq-umela-inteligence

Na koho se obrátit

Radek Melichar, tiskový mluvčí NPI ČR

+420 725 890 501
radek.melichar@npi.cz  

Tiskové materiály

DIGI roadshow: vydařená premiéra setkání nad revizí RVP v digitální oblasti napříč republikou

DIGI roadshow, setkání ředitelů škol s odborníky, kteří jim mohou pomoci se zaváděním výuky nové informatiky a digitální kompetence, se uskutečnilo 6. prosince na všech krajských pracovištích NPI ČR. Nejpozději od 1. září 2023 musí všechny základní školy zařadit do výuky nový předmět informatika a začít rozvíjet digitální kompetence žáků napříč předměty.

Řada základních škol s novou informatikou už začala, k povinnému zahájení výuky zbývá rok. Učitelé a ředitelé mají několik možností podpory.

Školní rok 2022/23 přináší základním školám poslední možnost přípravy na výuku na prvním stupni podle revidovaného Rámcového vzdělávacího programu v informatické oblasti. Zhruba 57 % základních škol a gymnázií zahájilo výuku podle revidovaných Rámcových vzdělávacích programů.

Výroční konference DigiSeč 2022 aneb Digitální technologie ve výuce i na vaší škole

Úvodem října proběhl 10. ročník konference DigiSeč. Program dvoudenní akce zaměřené na digitální technologie ve školní výuce byl určen hlavně pedagogickým pracovníkům základních škol a gymnázií a soustředil se formou přednášek a workshopů na informace k tématu digitálních kompetencí a nové informatiky a jejich praktického využití ve školách v souvislosti s revizí RVP.

DIGIplovárna je místem sdílení a inspirace k výuce nové informatiky a digitální kompetence

Jednou ze součástí podpory, kterou Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) připravil školám při přechodu na revidovaný RVP ZV v informatické a digitální oblasti, je DIGIplovárna – prostor ke kolegiálnímu sdílení a vzájemné inspiraci.

Revize ICT na základních školách jsou již v plném proudu a zájem o jejich podporu stále roste

Téměř 600 základních škol zahájilo v září letošního roku výuku v souladu s upraveným Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci podpory NPI mají školy možnost čerpat širokou škálu webinářů, workshopů a konzultací spojených se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí do výuky.

Odborná veřejnost má možnost vyjádřit se ke změnám ICT revize pro gymnázia

MŠMT připravilo návrh změn rámcových vzdělávacích programů (RVP) pro gymnázia. Odborná veřejnost má možnost se k návrhu vyjádřit v rámci veřejné konzultace. K tomu slouží formulář na stránkách revize.edu.cz