Digitalizace ve vzdělávání
Jak skrze technologie připravujeme děti na svět budoucnosti.
Co je digitalizace ve vzdělávání?
Digitalizace vzdělávání je proces, při kterém dochází ke zlepšení vzdělávání díky využívání digitálních technologií a informačních systémů. Zahrnuje škálu různých aktivit od vybavení škol až po rozvoj digitálních kompetencí učitelů a žáků.
Technologie dlouhodobě a zásadním způsobem zasahují do pedagogického procesu, mění pedagogické metody a přístupy, ale i cíle vzdělávání.
Chcete vědět víc?
Přečtěte si rozhovor s O. Neumajerem - vedoucím samostatného oddělení digitalizace ve vzdělávání NPI ČR - ZDE
Proč potřebujeme změnu výuky?
- Připravujeme děti na budoucnost - Více v článku
- Trendy v digitálním vzdělávání - Více v článku
- Umělá inteligence pomáhá učitelům v personalizaci výuky. Jak na to? - Více v článku
Webové stránky
O revizích vzdělávání v oblasti ICT: https://revize.edu.cz/
školy i veřejnost: https://revize.rvp.cz/digitalizace-ve-vzdelavani
gymnázia: https://revize-ict-g.rvp.cz/
odborné školy: https://revize-ict-sov.rvp.cz/
Doporučení pro využívání umělé inteligence na ZŠ a SŠ:
https://revize.edu.cz/ke-stazeni#ai
Materiály ke stažení a podcasty k poslechu
Jak měnit školu pro digitální svět? - Více zde
Podcasty o cestě škol k digitálnímu vzdělávání, kyberbezpečnosti a wellbeingu - Najdete zde
Na koho se obrátit
Radek Melichar, tiskový mluvčí NPI ČR
radek.melichar@npi.cz
Tiskové materiály
DIGIplovárna je místem sdílení a inspirace k výuce nové informatiky a digitální kompetence
Jednou ze součástí podpory, kterou Národní pedagogický institut ČR (NPI ČR) připravil školám při přechodu na revidovaný RVP ZV v informatické a digitální oblasti, je DIGIplovárna – prostor ke kolegiálnímu sdílení a vzájemné inspiraci.
Revize ICT na základních školách jsou již v plném proudu a zájem o jejich podporu stále roste
Téměř 600 základních škol zahájilo v září letošního roku výuku v souladu s upraveným Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci podpory NPI mají školy možnost čerpat širokou škálu webinářů, workshopů a konzultací spojených se zaváděním nové informatiky a digitálních kompetencí do výuky.
Odborná veřejnost má možnost vyjádřit se ke změnám ICT revize pro gymnázia
MŠMT připravilo návrh změn rámcových vzdělávacích programů (RVP) pro gymnázia. Odborná veřejnost má možnost se k návrhu vyjádřit v rámci veřejné konzultace. K tomu slouží formulář na stránkách revize.edu.cz
Více než 780 škol zavede od září novou informatiku
Základní školy se připravují na přechod na upravený Rámcový vzdělávací program, který mění výuku informatiky a zavádí digitální kompetence do všech předmětů. Ačkoli nemusí nové kroky zakomponovat ihned, 787 škol se rozhodlo ke změnám přihlásit již od 1. září 2021. Vychází to z dat Národního pedagogického institutu ČR, který školám nabízí při zavádění změn podporu.
Školy se chystají na zavádění nové informatiky. Dostanou startovací balíček
Národní pedagogický institut ČR spouští projekt podpory školám, které chtějí začít vyučovat novou informatiku a zavádět do výuky digitální kompetence již v první vlně, tedy od 1. září 2021. Startovací balíček podpory, který nabízí školám, zahrnuje webináře, workshopy a konzultace. První webináře se uskuteční už v březnu.
Press rozhovor: Podpora nové informatiky jde správným směrem
Rozhovor s krajským ICT metodikem projektu SYPO a učitelem ze ZŠ Lesní v Liberci Tomášem Řebíčkem