Press centrum Národního pedagogického institutu ČR
Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.

Nejnovější tiskové materiály
NPI zahájil veřejnou konzultaci k návrhu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální
Národní pedagogický institut znovu nabízí široké veřejnosti možnost vyjádřit se k připravované reformě ve vzdělávání a spouští veřejnou konzultaci k návrhu Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu speciální (RVP ZŠS). Veřejné připomínkování začíná od 19. února a potrvá do 31. března 2025.
KYBcast se v nové sérii zaměří na prevenci rizikového chování dětí i učitelů
Oblíbený podcast o kybernetické bezpečnosti – KYBcast, který od roku 2022 pravidelně připravuje Václav Maněna, vstupuje do své čtvrté série s celou řadou novinek. Nová série se zaměří na prevenci rizikového chování dětí i učitelů, nabídne příklady z praxe a exkluzivní data z oblasti kybernetické bezpečnosti.
Nový portál usnadní školám práci s rámcovými vzdělávacími programy
Národní pedagogický institut spustil v lednu 2025 moderní portál pro prohlížení a tvorbu rámcových vzdělávacích programů (RVP), který nabízí komplexní a přehledná řešení, která školám usnadní práci v probíhající reformě.
MŠMT a NPI připravily největší změnu ve vzdělávání za posledních 20 let
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy společně s NPI představilo finální podobu revidovaných Rámcových vzdělávacích programů pro předškolní a základní vzdělávání včetně nezbytné podpory při jejich zavádění do praxe.
Národní pedagogický institut podepsal memorandum o spolupráci s organizací AI dětem
NPI ČR formálně stvrdil své strategické partnerství s organizací AI dětem v oblasti zavádění umělé inteligence do vzdělávání.
MŠMT schválilo revidované RVP
MŠMT schválilo revidované RVP Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy schválilo dne 30. prosince 2024 revidované Rámcové vzdělávací programy pro předškolní vzdělávání (RVP PV) a základní vzdělávání (RVP ZV). Tyto dokumenty jsou zásadním krokem ke zkvalitnění vzdělávání a reflektují aktuální trendy a potřeby ve školní praxi.