Press centrum Národního pedagogického institutu ČR

Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.

Nejnovější tiskové materiály

Tiskové zprávy k Veřejné konzultaci rámcových vzdělávacích programů naleznete zde.

NPI ČR nabízí školám pomoc při úpravách školních vzdělávacích programů

Školy, které se připravují na úpravy školních vzdělávacích programů v digitální oblasti, mohou zdarma využívat individuální konzultace s odborníky Národního pedagogického institutu České republiky. Konzultant se ve vyhrazeném čase věnuje výhradně objednanému řediteli či jinému pedagogickému pracovníkovi z konkrétní školy.

Na českých školách odstartoval projekt Albus

V České republice odstartoval projekt Albus, který má dvěma českým školám pomoci při zavádění digitálních technologií do výuky. Za projektem stojí společnost Google a Edugo. Projekt se realizuje za podpory Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy a Národního pedagogického institutu České republiky.

S jakými problémy se potýkají školy při přípravě na výuku podle revidovaného RVP v oblasti informatiky? A co by jim pomohlo?

Učitelé v mnoha školách nejsou dostatečně připraveni v oblasti rozvoje digitálních kompetencí, školy se potýkají s nedostatečnou kvalitou technického vybavení, nedostatkem kvalifikovaných učitelů informatiky v některých školách a nedostatkem učitelů obecně. Část škol změnu ŠVP odkládá.

Krajské knihovny budou spolupracovat s Národním pedagogickým institutem ČR

Národní pedagogický institut ČR podepsal memorandum o spolupráci se Sdružením knihoven ČR. Instituce tím stvrdily aktivní propojení sítě krajských pracovišť Národního pedagogického institutu ČR se sítí krajských knihoven.

Šetření potřeb zaměstnavatelů

Analytická zpráva Šetření potřeb zaměstnavatelů - 2022 přináší informace z realizovaného šetření potřeb a zkušeností zaměstnavatelů v oblasti současných nároků na zaměstnance a připravenosti absolventů škol na vstup na trh práce.

Prohlášení k problematice vzdělávací oblasti Umění a kultura

Národní pedagogický institut ČR zveřejnil své prohlášení k oblasti Umění a kultura, složené ze zástupců pěti oborů – hudebního, tanečního, výtvarného, dramatického, filmového a audiovizuálního.