Heterogenní kolektiv
Škola jako inspirativní a rozmanité prostředí, kde každé dítě dostává příležitost rozvinout svůj potenciál.
Může být škola místem bezpečí, pestrého kolektivu, místem bez bariér? Škola, která nabízí všem dětem stejné šance a možnosti uplatnit jejich talenty a nadání navzdory jejich složitému rodinnému zázemí, dává jim zažít pocit úspěchu.
Škola jako místo setkávání kultur, pracující s cizinci s odlišným mateřským jazykem. Místo práce s dětmi se speciálními potřebami a zdravotními handicapy nebo dětmi z nepodnětného sociálního prostředí?
Zajímá vás, jaké inovativní metody se v této oblasti používají?
Nabízíme Vám podrobnější informace, inspiraci a tipy pro další zpracování k těmto tématům:
Zahrnuje témata: Bezpečné klima ve třídě, Výuka srozumitelná všem, Diferencované vyučování, Asistent pedagoga, Problémové chování ve výuce, Hodnocení žáků
Zahrnuje témata: Podpora rovných příležitostí, Záškoláctví a jeho prevence, Sociální intervence a doučování, Spolupráce a komunikace rodiny a školy
Zahrnuje témata: Adaptace, výuka a podpora dětí a žáků s OMJ, Interkulturní rozdíly, Příběhy žáků a jejich rodičů s OMJ, Hodnocení žáků s OMJ, Tlumočení a překladatelství, Konzultace k práci s dětmi s OMJ
Tiskové materiály
Ostrý start 2022. Konference pro učitele k začleňování ukrajinských žáků
Před začátkem školního roku jsme pro vás připravili sérii odborných debat o začleňování ukrajinských dětí a žáků. Představíme vám také příklady dobré praxe ze škol, které mají se žáky-cizinci bohaté zkušenosti.
Fakulty doučují. Studenti v novém projektu přinášejí do škol novou energii
V rámci Národního plánu doučování ve školách doučovali kmenoví učitelé a také externisté, například studenti vysokých a vyšších odborných škol, které se žáky základních škol pomáhá propojovat iniciativa Fakulty doučují.