Press centrum Národního pedagogického institutu ČR
Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.
Nejnovější tiskové materiály
Škola budoucnosti je o další krok blíž. To hlavní z Hlavních směrů revize RVP
Expertní panel MŠMT pro revizi Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) zpracoval podněty, které vzešly z veřejného připomínkování Hlavních směrů revize.
Budoucí výzvy a transformace trhu práce. „Future jobs“ a „future skills“.
Ekonomika a trh práce, nejen v České republice, ale celosvětově, procházejí dynamickým vývojem, který mění potřeby trhu práce vůči žadatelům o zaměstnání, takže i čerstvým absolventům škol. Jaká proměna pracovních pozic se do roku 2025 očekává?
Trvá nárůst počtu žáků přicházejících do středních škol
Meziroční nárůst počtu žáků vstupujících do 1. ročníků středních škol po základním vzdělání, pokračuje i nadále. V roce 2021 se jednalo o 5 423 žáků, což představuje 5,1 % nově přijímaných (v minulém roce byl nárůst o 2 395 žáků – 2,2 %). V dalších letech lze očekávat ještě vyšší nárůsty.
Nové praktické materiály pro školy se začínajícími učiteli
Školy se začínajícími učiteli mohou nově využívat bezplatné materiály, které jsou určené pro začínající a uvádějící učitele a pro členy vedení škol. Kromě praktických tipů a doporučení jsou součástí materiálů také osobní zkušenosti pedagogů. Materiály vznikly v projektu Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)...
Vyhodnocení veřejných připomínek k hlavním směrům pro revizi RVP
Veřejné připomínkování dokumentu Hlavní směry revize RVP ZV skončilo 21. dubna 2022. Během měsíce, kdy připomínkování běželo, se u Expertního panelu MŠMT sešlo více než 3 600 připomínek. Expertní panel se nimi nyní podrobně zabývá.
Přechod absolventů středních škol na trh práce
Národní pedagogický institut České republiky vydal publikaci Přechod absolventů středních škol na trh práce. Publikace přináší výsledky 1. etapy dlouhodobého průzkumu zaměřeného na sledování úspěšnosti absolventů odborných škol na trhu práce, resp. v terciárním vzdělávání. Šetření je realizováno ve třech etapách, kdy žáci jsou dotazováni v závěru studia a dále po třech a šesti letech od ukončení studia.