Press centrum Národního pedagogického institutu ČR
Zdroje a materiály pro novináře. Přehledně a na jednom místě.
Nejnovější tiskové materiály
Konference zahájila veřejnou diskuzi k Hlavním směrům revize RVP ZV
V úterý 19. října 2021 proběhla za účasti ministra školství Roberta Plagy konference zahajující veřejnou diskusi k Hlavním směrům revize RVP ZV.
Jak vyučovat moderní dějiny? Učitele inspiruje projekt Dějepis+
Spolu se začátkem nového školního roku bylo zahájeno pokusné ověřování projektu Dějepis+. Pro školní rok 2021/22 se zatím zapojilo 251 učitelů dějepisu, z toho 41 v rolích lokálních koordinátorů – vedoucích učících se komunit. Pedagogové se nyní budou vzájemně podporovat a předávat si zkušenosti, jak oživit výuku dějepisu a rozvíjet kritické myšlení dětí.
Stránky Národního plánu doučování nabízejí školám praktickou pomoc a sdílení dobré praxe. Za první tři týdny stránky přilákaly 15 tisíc návštěvníků
MŠMT ve spolupráci s NPI ČR a neziskovými organizacemi pokračuje v Národním plánu doučování. Jeho nový web za první tři týdny od spuštění čítá 15 tisíc návštěv.
Národní plán doučování pomůže zmírnit negativní dopady výpadku prezenční výuky
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ve spolupráci s Národním pedagogickým institutem a neziskovými organizacemi spustilo Národní plán doučování. Smyslem Národního plánu doučování je také iniciovat širokou neformální platformu škol, externích doučovatelů (jednotlivci, neziskové a jiné organizace a instituce), kteří budou intenzivně spolupracovat na poskytování co nejefektivnější podpory ohroženým dětem.
Odborná veřejnost má možnost vyjádřit se ke změnám ICT revize pro gymnázia
MŠMT připravilo návrh změn rámcových vzdělávacích programů (RVP) pro gymnázia. Odborná veřejnost má možnost se k návrhu vyjádřit v rámci veřejné konzultace. K tomu slouží formulář na stránkách revize.edu.cz
Střední odborné školy čekají změny. Nový web pomůže učitelům s novinkami ve výuce
Nejpozději od 1. září 2022 musí střední odborné školy zapracovat do svých vzdělávacích programů několik aktualizací, které mají uzpůsobit výuku tak, aby absolventi obstáli na stále rychleji se proměňujícím trhu práce.